30 gevleugelde uitspraken van Jan L. Wage
Geplaatst op 21 juli 2018 door Ronald Swensson

1. De beste verkoopstrategie is die waarbij men het meeste bereikt door het minste te doen. 
2. In 40 uur moet je het kunnen verdienen. 
3. Je reputatie is je belangrijkste activum. 
4. Prijs luid, bekritiseer zacht. 
5. Presenteer je professioneel en men zal denken dat je professioneel bent. 
6. Verkoopervaring krijg je wanneer je niet krijgt wat je wilt. 
7. Conditioneren en input discipline is het geheim. 
8. De ijver wint het op de lange duur van het verkoopgenie. 
9. Geef op een korte vraag een kort antwoord. 
10. Als alle dingen gelijk zijn, kopen mensen bij een vriend. Als alle dingen niet zo gelijk zijn, kopen mensen nog steeds bij een vriend. 
11. Als de klant nee zegt, begint de verkoop. 
12. Als er geld in het spel is, moet je nooit als eerste getallen noemen. 
13. Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert. 
14. Als je fouten hebt gemaakt, is er altijd een nieuwe kans. Wat we 'falen' noemen, is niet het vallen, maar het blijven liggen. 
15. Als je niet weet waar je heen gaat, eindig je waarschijnlijk ergens anders. 
16. De enige plaats waar verkoopsucces voor werk komt, is het woordenboek. 
17. De man die beslist, en zich wel eens vergist, brengt vaak meer geld in de kist, dan de perfectionist, die de afsluiting mist. 
18. Het leveren van kwaliteit kost geld. Het niet leveren van kwaliteit kost kapitalen. 
19. Lang nadat de prijs vergeten is, wordt de kwaliteit nog herinnerd. 
20. Niet de werkgever betaalt de lonen. Het is de klant die de lonen betaalt. 
21. Als je de weg kent in Parijs kun je net zo hard rijden als een Parijzenaar. 
22. Door de ogen van een kameel is de gebochelde normaal. 
23. In de verkoop is creativiteit belangrijker dan kennis. 
24. Een ware meester leidt geen leerlingen op, maar wederom meesters. 
25. Benadruk datgene waar je het met de klant wél over eens bent. 
26. Een goede voorbereiding is de halve opdracht. 
27. Je verkoopt niets indien je zinnetjes gebruikt waar je ‘eikel’ achter kunt plakken. 
28. De klant is niet geïnteresseerd in technokolder maar in voordeel. 
29. Laat de klant iedere keer weer zijn tevredenheid uitspreken. 
30. Ons gedrag demonstreert onze diensten.