CONSULTING

Organisaties zijn soms complex, markten voortdurend in beweging en interne belangen sluiten niet altijd op elkaar aan. Een objectieve kijk op de huidige performance is dan vaak lastig te bepalen. U wilt het liefst nu inzicht in de knelpunten en dan een verbeteringsslag maken. Wij beschikken over de professionals en het instrumentarium om u hierbij te helpen. Door onze expertise en ervaring op het gebied van (verkoop)strategie, management, marketing, verkoop- en klantprocessen kunnen wij samen met u een volledige analyse van teams, organisatie of klantenbase maken en u assisteren bij die gebieden waar verbetering mogelijk en nodig is. Verbetertrajecten kunnen wij op 4 niveaus aanbieden: op individueel -, team-, organisatie- en klantniveau. Met de Sellingnet modellen worden de vaak complexe vraagstukken terug gebracht tot de essentie en vanuit verschillende invalshoeken bekeken. Onze uitgebreide vak- en branchekennis zorgt ervoor dat Sellingnet als geen ander succesvolle veranderingen kan realiseren. De verbetertrajecten worden in overzichtelijke processtappen opgedeeld: 

Individueel niveau 

Teamniveau 

Organisatieniveau 

Klantniveau 

Het verbetertraject op teamniveau kan ook in een compactere vorm worden uitgevoerd. Klik voor meer informatie.

Het verbetertraject op klantniveau kan ook in de vorm van een workshop worden uitgevoerd. 
De workshop is bedoeld voor zowel het verkoop- als ook het customer serviceteam. Klik voor meer informatie.

Investering 
Op basis van een intakegesprek werken we graag een voorstel uit. Bel ons voor een afspraak: 074 711 02 62.

Andere adviesdiensten 
- commercieel beleid: verkoopplanning (verkoopplan), forecast- en funnel management, prijsbeleid, compensatie en incentives;
- implementatie: key account -, strategic proposal - en sales activity management, activity based selling; 
- verkoopstatistieken (sales dashboard): activiteiten, funnelwaarde, conversie- en win rates, pricing, orderwaarde, klantwaarde, klantretentie, bijdrage;
- management development: kritische competenties, testen, ontwikkelen; 
- opleidingsplannen: taken, leerdoelen; 
- samenwerking: bidi-budi, service-verkoop, R&D-verkoop, marketing-verkoop; 
- competentiemanagement: profiling, assessments, leerplannen; 
- e-learning: leeromgeving, customizen en ontwikkelen trainingsmaterialen; 
- inrichten opleidingshuis: commerciële kolom, platform, blended learning; 
- interim-management: BU, afdeling of team.