INNOWORKSHOPS

De markt verandert voortdurend en dus ook uw klanten. Maar veranderen u en uw medewerkers telkens mee? Succesvol veranderen lukt alleen door te verbinden, energie te geven en te doen! Veel potentieel van medewerkers én klanten is verborgen, dat is zonde en onnodig. Met onze INNOworkshops helpen wij de sleutel tot het verborgen potentieel te vinden. U en uw medewerkers worden uitgedaagd om op een andere wijze, naar het team, de organisatie, de klanten en de markt te kijken. Ervaar onze vijf samenhangende INNOworkshops die elk een andere invalshoek belichten. Met onze workshops brengen wij op een interactieve wijze verbinding, energie en actie in uw organisatie tot stand. 

Innoveer vanuit jezelf 
Voor iedereen die geïnspireerd wil worden om ambities in het werk en privé waar te maken. Deze workshop geeft je inzicht in jouw talenten, passies en ambities en inspireert en mobiliseert je met concrete doelen en een actieplan om je ambities waar te maken. Deze workshop wordt in-company gegeven zodat deze geheel op maat kan worden verzorgd en deelnemers op de eigen werksituatie kunnen worden getraind. De workshop bestaat uit twee dagdelen (ochtend, middag of avond). Verdere onderwerpen in de workshop kunnen zijn: klantgericht communiceren, timemanagement, feedback en assertiviteit, creatief denken, verkoop- en accountplan, sales activity management, excellente customer service. 

Innoveer vanuit het team 
Een geolied team maakt het verschil voor een organisatie en niet op z’n minst voor de klant. Weten wat je aan elkaar hebt en waar je elkaar kunt vinden. Met deze workshop laten we de teamleden vanuit hun individuele drijfveren en waarden op zoek gaan naar de gezamenlijke drijfveren van het team. Deze workshop wordt in-company gegeven zodat deze geheel op maat kan worden verzorgd en deelnemers op de eigen werksituatie kunnen worden getraind. De workshop bestaat uit twee dagdelen (ochtend, middag of avond). Verdere onderwerpen in de workshop kunnen zijn: kantelen naar de klant, samenwerken, kwaliteitsgedrag en motivatie, energie- en stressmanagement, feedback en assertiviteit en effectief vergaderen. 

Innoveer vanuit de klant
Weten wat je klant wilt, daar draait het in deze workshop om. We helpen je in de schoenen van de klant te staan. De wensen en behoeften van je klant te ontdekken maar ook de irritaties en frustraties van de klant te begrijpen, om deze vervolgens op efficiënte wijze te realiseren of te verbeteren. Dat stelt je in staat die toegevoegde waarde aan je klant te kunnen bieden die hij verwacht! Deze workshop wordt in-company gegeven zodat deze geheel op maat kan worden verzorgd. De workshop bestaat uit twee dagdelen (ochtend, middag of avond) en in de workshop wordt gebruik gemaakt van een aantal INNOmaps (Customer Value Map, Empathy Map en Sellogram) en het INNOboek

Innoveer vanuit de concurrent 
Met deze workshop komt een organisatie of een team echt los van de dagelijkse praktijk. De heilige huisjes gaan volledig van tafel. Je bekijkt en beoordeelt jouw organisatie vanuit de ogen van jouw grootste concurrent. Wat zou jouw concurrent doen als hij jouw organisatie in handen had? Je gaat op zoek naar creatieve oplossingen om je eigen positie in de markt te versterken en de concurrent buiten de deur te houden. Deze workshop wordt in-company gegeven zodat deze geheel op maat kan worden verzorgd. De workshop bestaat uit drie dagdelen (ochtend, middag of avond) en in de workshop wordt gebruik gemaakt van een aantal INNOmaps (Business Model Canvas, Marketing Mix, SWOT Analysis) en het INNOboek.

Innoveer vanuit het management 
We leven in een tijd waar business succes steeds minder voorspelbaar is. De tijden van grote winsten maken lijken over te zijn. Veel bedrijven opereren in een omgeving waar ineens buitenlandse concurrenten opdoemen en waar klanten plotsklaps onredelijke eisen stellen. Bedrijven dienen hun business model continu te blijven vernieuwen om in de toekomst winstgevend te zijn. Daar zijn nieuwe competenties, tools en een nieuwe mindset voor nodig. Door te werken met visuele tools maakt u complexe issues begrijpelijk en u creëert een gemeenschappelijke taal en betrokkenheid in de organisatie om gezamenlijk te komen tot een nieuwe strategie voor de toekomst. Naast ondermeer het Business Model Canvas en de Customer Value Map, maakt u tijdens deze workshop kennis met andere INNOmaps voor Business Modeling. De workshop bestaat uit drie dagdelen (ochtend, middag of avond) en is bedoeld voor het management. 

Investering 
De investering voor één dagdeel is € 895,- per groep (excl. btw). 
Inclusief zijn alle voorbereidende werkzaamheden.