INSIGHT SKILLS

Het verkooplandschap is de afgelopen jaren drastisch veranderd. Markten zijn transparanter en eenvormiger geworden en klanten zijn beter geïnformeerd, want door het internet worden ze overspoeld met informatie en onderzoek. Tegelijkertijd zoeken bedrijven naar nieuwe manieren om te innoveren, te concurreren en hun succes te verbeteren. Wanneer verkopers waardevolle inzichten en ideeën met klanten bespreken, creëren ze verkoopkansen, versterken de klantrelatie, onderscheiden zich van concurrenten en winnen meer deals. Insight Skills van Sellingnet leert verkopers hoe ze gesprekken kunnen opbouwen op basis van quick wins, ideeën en nieuwe inzichten en zichzelf en hun bedrijf kunnen onderscheiden van de rest. De training is tot stand gekomen op basis van de resultaten van de Sales Skills Monitor - het grootschalige onderzoek van Sellingnet naar het competentieniveau van de Nederlandse B2B verkoper. Klik hier om naar het onderzoek te gaan. Een Insight verkoopgesprek bestaat uit 6 stappen: 


Onderwerpen
 
Tijdens de training wisselen uitleg, interactie en praktijkoefeningen elkaar continu af. 
In de training worden de volgende onderwerpen behandeld: 
- hoe bouw je gesprekken op, op basis van quick wins, ideeën en/of nieuwe inzichten?
- hoe vertel je een overtuigend verhaal dat klanten intrigeert en hun denken vormgeeft?
- hoe creëer je inzichten door scherpe, krachtige vragen te stellen?
- aan de slag met de Insight Selling Map;
- hoe gebruik je het concept van cognitive reframing om klanten open te stellen voor nieuwe ideeën? 
- wat is een effectieve communicatiestijl en hoe ontwikkelen we deze? 
- hoe ga je om met risicomijdende en/of niet-deskundige contactpersonen? 
- hoe achterhalen we de pains & gains?
- hoe krijg je latente behoeftes van de klant en zijn organisatie duidelijk? 
- hoe krijg je deze latente behoeftes naar bewuste en erkende behoeftes? 
- hoe zorg je dat deze behoeftes een urgentie krijgen om ingevuld te worden? 
- hoe inventariseer en beïnvloed je de dmu?
- hoe betrek je de echte gebruiker bij de klant in een beslissingsproces? 
- hoe inventariseer je de value chain en hoe vertaal je dit naar jouw oplossing toe? 
- hoe anticipeer je op het risicomijdende gedrag van sommige klanten? 
- hoe geef je een goed beeld van de opbrengsten van jouw aanbod middels een overtuigende waarde propositie? 
- hoe bespreek je mogelijke obstakels die kunnen optreden vóór en ná de koop? 
- waarom kunnen bezwaren van de klant positief zijn en hoe ga je hier mee om? 
- hoe verkoop je ook de gunfactor? 
- hoe reactiveer je jouw bestaande klanten? 
- hoe ontwikkel je een visie over jouw lange termijn verkoopdoelen?

Werkwijze 
De training heeft een hoog interactief karakter. De eigen ervaringen van de deelnemers staan centraal. Vanuit die praktijk wordt een vlotte vertaling gemaakt naar de theorie. De training bestaat uit een voortdurende afwisseling van korte presentaties van de trainer, oefeningen en rollenspelen. 

Maatwerk 
Deze training wordt in-company gegeven zodat deze geheel op maat kan worden verzorgd. Vooraf aan de training vullen de deelnemers de Sales Skills Monitor in. In de training worden de accenten gelegd op die onderwerpen die de deelnemers succesvoller maken!

Competenties 
In de training werkt u aan de volgende competenties: 
- sociale gerichtheid; 
- communicatieve vaardigheid; 
- overtuigingskracht; 
- resultaatgerichtheid; 
- externe oriëntatie.

Resultaat training 
U bent na deze intensieve training in staat om: 
- proactief gebruik te maken van uw klantenportefeuille; 
- een overtuigens verhaal te vertellen dat klanten intrigeert en inspireert om in actie te komen;
- de Insight Skills te begrijpen en toe te passen;
- slapende klanten te reactiveren; 
- een duidelijke klantfocus te ontwikkelen en gerichte oplossingen te presenteren; 
- slimmere vragen te stellen;
- een ‘Value Chain’ voor uw individuele klanten te maken; 
- de toegevoegde waarde van uw producten/diensten/organisatie te onderkennen; 
- de gains & pains beter door te vertalen voor de klant;
- een hogere urgentie te krijgen zodat u de opdracht krijgt; 
- sneller nieuwe relaties te winnen, op te bouwen en te behouden; 
- grip te krijgen op het totale verkoopproces;
- vanuit een strategische visie naar klanten te kijken;
- een visie te ontwikkelen voor uw langetermijn verkoopdoelen.

Trainingsmaterialen en nazorg 
Voor of na de training kunt u een e-book downloaden. Tijdens de training ontvangt u aanvullende syllabi.
Aan het eind van de training ontvangt u het Persoonlijk Veranderplan dat u samen met de trainer uitwerkt. 
Uw leidinggevende ontvangt het Transferplan voor een adequate transfer naar de praktijk. 

Duur van de training 
De totale doorlooptijd van de training bedraagt drie maanden. 
De training bestaat uit intakegesprekken (max. 3 uur) en drie trainingsblokken van een dag of vijf trainingsblokken van een halve dag.

Investering 
De investering voor de intakegesprekken, de rapportages van de Sales Skills Monitor en de trainingsblokken is € 5.950,- per groep (excl. btw  en reiskosten). Inclusief zijn alle voorbereidende werkzaamheden en de trainingsmaterialen.



insight selling, trainingen voor verkopers, insight selling, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, insight sellingen, beste insight selling, excellente insight selling, concrete insight selling, insight selling, trainingen voor verkopers, insight selling, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, insight sellingen, beste insight selling, excellente insight selling, concrete insight selling, insight selling, trainingen voor verkopers, insight selling, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, insight sellingen, beste insight selling, excellente insight selling, concrete insight sellingommunicatietraining, trainingen voor verkopers, insight selling, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, communicatietrainingen, beste communicatietraining, excellente communicatietraining, concrete communicatietraining, communicatietraining, trainingen voor verkopers, insight selling, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, communicatietrainingen, beste communicatietraining, excellente communicatietraining, concrete communicatietraining, communicatietraining, trainingen voor verkopers, insight selling, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, communicatietrainingen, beste communicatietraining, excellente communicatietraining, concrete communicatietraining

>