KLANTEN MAKEN! (BASIS)

In de verkoop krijgen we te maken met rationele en emotionele argumenten. Met klanten die zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven. Het verkopen begint vaak echt als de klant 'Nee!' zegt. En de concurrentie zit niet stil. Tijdens deze training leert u het verkoopproces klantgericht te beheersen. Van de voorbereiding via de eerste contactname tot en met de afronding en nazorg. Uw oplossingen zijn afgestemd op de behoeften van de klant. U leert te denken, te handelen, te reageren en te anticiperen vanuit alle denkbare verkoopsituaties. Met de opgedane kennis en de vaardigheden laat u iedereen winnen: de klant, uw bedrijf en uzelf.

Onderwerpen 
Tijdens de training wisselen uitleg, interactie en praktijkoefeningen elkaar continu af. 
In de training worden de volgende onderwerpen behandeld: 
- hoe maakt u een telefonische bezoekafspraak en hoe bereidt u zich effectief voor? 
- hoe opent u het verkoopgesprek en bouwt u een vertrouwensbasis op? 
- hoe zet u uw taal verkoopactief in en achterhaalt u de behoefte van de klant? 
- hoe demonstreert of presenteert u uw product of dienst? 
- hoe schrijft u winnende offertes? 
- hoe weerlegt u tegenwerpingen en bezwaren? 
- hoe wint u zware prijsonderhandelingen en sluit u het gesprek af met een order?

Werkwijze 
De training heeft een hoog interactief karakter. De eigen ervaringen van de deelnemers staan centraal. Vanuit die praktijk wordt een vlotte vertaling gemaakt naar de theorie. De training bestaat uit een voortdurende afwisseling van korte presentaties van de trainer, oefeningen en rollenspelen. 

Maatwerk 
Deze training wordt in-company gegeven zodat deze geheel op maat kan worden verzorgd.
Ook de materialen zijn op de deelnemers afgestemd.

Competenties 
In de training werkt u aan de volgende competenties: 
- sociale gerichtheid; 
- communicatieve vaardigheid; 
- overtuigingskracht; 
- resultaatgerichtheid; 
- externe oriëntatie.

Resultaat training 
U bent na deze intensieve training in staat om: 
- telefonische afspraken te maken; 
- een verkoopgesprek in fasen op te bouwen; 
- weerstanden en bezwaren te overwinnen; 
- koopsignalen te herkennen; 
- om de order te vragen.

Trainingsmaterialen en nazorg 
Voor of na de training kunt u het gelijknamige e-book downloaden. Tijdens de training ontvangt u aanvullende syllabi.
Aan het eind van de training ontvangt u het Persoonlijk Veranderplan dat u samen met de trainer uitwerkt. 
Uw leidinggevende ontvangt het Transferplan voor een adequate transfer naar de praktijk. 

Duur van de training 
De totale doorlooptijd van de training bedraagt drie maanden. 
De training bestaat uit een intakegesprek en twee trainingsblokken van twee dagen.

Investering 
De investering voor deze 4 x 8 uur durende training is € 6.800,- per groep (excl. btw). 
Inclusief zijn alle voorbereidende werkzaamheden en de trainingsmaterialen.