SELLING SKILLS

In de verkoop krijgen we te maken met rationele en emotionele argumenten. Met klanten die zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven. Het verkopen begint vaak echt als de klant 'Nee!' zegt. En de concurrentie zit niet stil. Tijdens deze training leert u het verkoopproces klant- en doelgericht te beheersen. Van de voorbereiding via de eerste contactname tot en met de afronding en nazorg. Uw oplossingen zijn afgestemd op de behoeften van de klant. U leert te denken, te handelen, te reageren en te anticiperen vanuit alle denkbare verkoopsituaties. Met de opgedane kennis en de vaardigheden laat u iedereen winnen: de klant, uw bedrijf en uzelf.

Download Klanten maken! gratis
Onderwerpen
 
Tijdens de training wisselen uitleg, interactie en praktijkoefeningen elkaar continu af. 
In de training worden de volgende onderwerpen behandeld: 
- hoe maakt u een telefonische bezoekafspraak en hoe bereidt u zich effectief voor? 
- hoe opent u het verkoopgesprek en bouwt u een vertrouwensbasis op? 
- hoe zet u uw taal verkoopactief in en achterhaalt u de behoefte van de klant? 
- hoe demonstreert of presenteert u uw product of dienst? 
- hoe schrijft u winnende offertes? 
- hoe weerlegt u tegenwerpingen en bezwaren? 
- hoe gaat u om het 'prijsbezwaar' en sluit u het gesprek af met een order?

Werkwijze 
De training heeft een hoog interactief karakter. De eigen ervaringen van de deelnemers staan centraal. Vanuit die praktijk wordt een vlotte vertaling gemaakt naar de theorie. De training bestaat uit een voortdurende afwisseling van korte presentaties van de trainer, oefeningen en rollenspelen. 

Maatwerk 
Deze training wordt in-company gegeven zodat deze geheel op maat kan worden verzorgd. Ook de materialen zijn op de deelnemers afgestemd. 
In de training worden de accenten gelegd op die onderwerpen die de deelnemers succesvoller maken!

Competenties 
In de training werkt u aan de volgende competenties: 
- sociale gerichtheid; 
- communicatieve vaardigheid; 
- overtuigingskracht; 
- resultaatgerichtheid; 
- externe oriëntatie.

Resultaat training 
U bent na deze intensieve training in staat om: 
- telefonische afspraken te maken; 
- een verkoopgesprek in fasen op te bouwen; 
- de pains & gains te achterhalen;
- weerstanden en bezwaren te overwinnen; 
- koopsignalen te herkennen; 
- up- en cross selling toe te passen;
- om de order te vragen;
- succesvol een order af te sluiten.

Trainingsmaterialen en nazorg 
Voor of na de training kunt u een e-book downloaden. Tijdens de training ontvangt u aanvullende syllabi.
Aan het eind van de training ontvangt u het Persoonlijk Veranderplan dat u samen met de trainer uitwerkt. 
Uw leidinggevende ontvangt het Transferplan voor een adequate transfer naar de praktijk. 

Duur van de training 
De totale doorlooptijd van de training bedraagt twee maanden. 
De training bestaat uit intakegesprekken (max. 3 uur) en drie trainingsblokken van een dagdeel (ochtend, middag of avond).

Investering 
De investering voor de intakegesprekken en de 3 x 4 uur durende training is € 2.750,- per groep (excl. btw en reiskosten). 
Inclusief zijn alle voorbereidende werkzaamheden en de trainingsmaterialen.