Verkopen is tegenwoordig een vak én een passie dat geleerd moet worden. Wij zijn er trots op, dat Jan L. Wage 60 jaar onderzoek heeft gedaan naar het verkooproces tussen klant en verkoper en dat Sellingnet de resultaten van dit onderzoek in haar verkooptrainingen door middel van praktische en krachtige methodes heeft verwerkt. Naast de professionele verkoopstappen in onze 6 stappen methode, brengen wij in onze verkooptrainingen het gedrag van de (potentiële) klant in kaart door middel van een praktische klanten typologie. Wij nodigen u uit om vrijblijvend persoonlijk kennis met ons te maken. Wij zijn er van overtuigd u van dienst te kunnen zijn.

Wanneer u met een opleidingsvraag bij Sellingnet komt, dan onderzoeken we samen de achtergronden van deze trainingsvra(a)g(en) en bespreken tevens alternatieve oplossingen. Matig functioneren van een medewerker of team kan soms herleid worden tot onvoldoende competenties of onvoldoende motivatie, maar ook tot een organisatiestructuur of managementstijl die belemmerend werkt. Of denk aan een sleetse waardepropositie die onvoldoende concurrentiekracht geeft waardoor mensen onmogelijk succesvol kunnen zijn. We bespreken dus welke organisatieproblemen ook opleidingsproblemen zijn. Wanneer we hebben vastgesteld dat we te maken hebben met een daadwerkelijk opleidingsprobleem, dan is de vraag: wat is het doel? Wat willen we met de verkooptraining bereiken? Onderstaande opleidingsdoelen kunnen dan bijvoorbeeld geformuleerd worden: 
- 'na afloop van de verkooptraining zijn de verkopers in staat tot het zelfstandig werven van minimaal twee prospects per maand in hun rayon' of 
- 'na afloop van de verkooptraining zijn de verkopers in staat om de toegevoegde waarde van het bedrijf te verkopen waardoor ze minimaal 25% minder korting weg hoeven te geven'. 

Vervolgens willen we een zo duidelijk mogelijk beeld krijgen van de praktijksituatie. Veelal reizen we mee en observeren klantgesprekken. Ook hebben we intake gesprekken met het verkoopteam en bespreken de verkoopstrategie met directie of verkoopmanagement. Zó raken we bekend met de werksituatie, de markt en de externe en interne problematiek.  


verkooptrainingen, trainingen voor verkopers, verkopers trainen, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, verkooptrainingenen, beste verkooptrainingen, excellente verkooptrainingen, concrete verkooptrainingen, verkooptrainingen, trainingen voor verkopers, verkopers trainen, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, verkooptrainingenen, beste verkooptrainingen, excellente verkooptrainingen, concrete verkooptrainingen, verkooptrainingen, trainingen voor verkopers, verkopers trainen, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, verkooptrainingenen, beste verkooptrainingen, excellente verkooptrainingen, concrete verkooptrainingenommunicatietraining, trainingen voor verkopers, verkopers trainen, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, communicatietrainingen, beste communicatietraining, excellente communicatietraining, concrete communicatietraining, communicatietraining, trainingen voor verkopers, verkopers trainen, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, communicatietrainingen, beste communicatietraining, excellente communicatietraining, concrete communicatietraining, communicatietraining, trainingen voor verkopers, verkopers trainen, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, communicatietrainingen, beste communicatietraining, excellente communicatietraining, concrete communicatietraining