OVER SELLINGNET

Welkom bij Sellingnet, een innovatief en betrokken trainingsbureau waar we het business resultaat van onze klanten écht serieus nemen. Sellingnet’s expertise is het verbeteren van de commerciële slagkracht van organisaties en mensen. Wij hebben door de jaren heen een breed veld aan expertise opgebouwd, gericht op het veranderen en ontwikkelen van commerciële teams. Met onze trainingen en workshops zetten wij in op blijvende, concrete en meetbare resultaten. De pragmatische aanpak, de positieve confrontatie en het respect voor mensen en organisatiedoelstellingen zijn hierbij leidend. Wat na morgen gebeurt, daar draait het om. Daarom zijn onze trainingen en workshops direct toepasbaar in de praktijk. Door onze gedegen en innovatieve aanpak behoren wij al een aantal jaren tot het selecte gezelschap van beste Europese opleidingsinstituten op salesgebied. Wij leveren meetbare resultaten door samen met u te werken aan:
Een markt- en groei-gericht businessmodelEen beter begrip van (latente) klantbehoeftenEen beter begrip van (latente) klantbehoeftenHet verbeteren van de commerciële prestaties
verkooptraining, trainingen voor verkopers, verkopers trainen, een training voor verkopers, verkooptraining voor verkopers, verkooptrainingen, beste verkooptraining, excellente verkooptraining, concrete verkooptraining, verkooptraining, trainingen voor verkopers, verkopers trainen, een training voor verkopers, verkooptraining voor verkopers, verkooptrainingen, beste verkooptraining, excellente verkooptraining, concrete verkooptraining, verkooptraining, trainingen voor verkopers, verkopers trainen, een training voor verkopers, verkooptraining voor verkopers, verkooptrainingen, beste verkooptraining, excellente verkooptraining, concrete verkooptrainingommunicatietraining, trainingen voor verkopers, verkopers trainen, een training voor verkopers, verkooptraining voor verkopers, communicatietrainingen,

DE WERELD IS VERANDERD

Het inkoopproces is door het internet stevig op z'n kop gezet, de concurrentie is heviger geworden door ondermeer branchevervaging en global spelers,  de hybride klant is ineens ontstaan (ook in B2B-markten), de kosten van de verkoop zijn de afgelopen jaren sterk gestegen, directies bij onze klanten hebben meer invloed op het inkoopproces gekregen omdat ze zien dat inkoop een integraal onderdeel is van hun business, het profiel van de inkoper is aan het veranderen door deze business gedreven inkoop en klanten hebben steeds meer goede alternatieven waardoor we ons duidelijker moeten onderscheiden van andere aanbieders. De crisis kon jarenlang de enorme prijsconcurrentie vergoelijken, maar dat is nu passé! De verkoop moet veranderen omdat de inkoop drastisch en dramatisch is veranderd. Sellingnet heeft daarom de afgelopen jaren een compleet nieuw opleidings-curriculum ontwikkeld dat een passend antwoord geeft op het veranderende verkooplandschap. 


Download het rapportDownload de brochureGa naar One extra degreeLees de blog


SELLINGNET IS VERANDERD

Met succes heeft Sellingnet zich weten om te vormen van een trainingsbureau 'pur sang' tot een leverancier van oplossingen voor betere business resultaten. Door onze dienstverlening is de omzet bij onze klanten met gemiddeld 5-12% per jaar gestegen (afhankelijk van de branche waarin ze opereren) én hebben ze een veel betere marge gerealiseerd dan branchegenoten. Sellingnet heeft de competenties in huis om ook uw bedrijf te helpen zich aan te passen aan het veranderende verkooplandschap. Kiest u voor Sellingnet dan kiest u voor een opleidingscurriculum dat afgestemd is op úw veranderende markt en krijgt u de garantie dat wij échte resultaten voor u realiseren! Lees meer over Sellingnet.


Ga naar de Performance ScanGa naar de Performance ScanGa naar de Performance ScanGa naar de Performance Scan


ALLEEN RESULTATEN TELLEN

Ga naar onze referentiesGa naar onze referentiesGa naar onze referentiesGa naar onze referenties

1. Klanttevredenheidsonderzoek / online evaluatie opdrachtgever (94,1% score op maatwerkprojecten), 2. Opdrachtevaluatie (5-12% verhoging van klantomzet is afhankelijk van de branche), 3. (Online) trainingsevaluatie, 4. Idem

Het succes van de verkoper wordt in z’n algemeenheid door vier factoren bepaald: 
1. De waarde van de marketingmix in relatie tot de markt. 
2. De persoonlijkheid van de verkoper. 
3. Zijn/haar commerciële vaardigheden: de dingen goed doen. 
4. Zijn/haar werkorganisatie: de goede dingen doen. 

In de praktijk is het vaak moeilijk de verschillende succesfactoren te scheiden. Is het succes van de verkoper te danken aan de bestaande vraag in de markt, zijn doorzettingsvermogen, zijn commerciële vaardigheden of het simpele feit dat hij op de juiste tijd bij de juiste klanten is? Niets is menselijker dan het toeschrijven van succes aan onze eigen inspanningen en inventiviteit. Zolang de verkoop succesvol is en omzet en marge groeien is er weinig noodzaak veel aandacht aan deze vragen te besteden. Op het moment echter dat resultaten achterblijven bij de verwachtingen of de doelstellingen verhoogd worden is het van belang de verschillende factoren objectief te beoordelen. Hiermee worden onnodige en vaak uitzichtloze discussies vermeden. Dit kan dan een start zijn om na te denken over een commerciële training!

1. De waarde van de marketingmix in relatie tot de markt 
Uiteraard is deze factor sterk bepalend; de verkoper die de markt bewerkt met een volstrekt uniek product of assortiment, waar veel vraag naar is, kan bijna niet falen en heeft waarschijnlijk geen ijzersterke commerciële vaardigheden nodig. In zo'n situatie kunnen we ons afvragen of er eigenlijk wel sprake is van verkopen. De verkoper heeft naast zijn omzetdoelstellingen ook een belangrijke taak als marktonderzoeker. Door zijn directe contact met de markt kan hij als eerste signalen over wensen en eisen in de markt constateren en doorgeven. In de praktijk kan de marketingmix een rijke bron van excuses blijken te leveren voor het uitblijven van succes: de prijzen zijn te hoog in verhouding tot de concurrentie, eigenlijk heeft ons product weinig toegevoegde waarde, we leveren nooit op tijd.... Een gedegen rapportage als bron voor de verkoopplanning over een langere periode is het enige hulpmiddel om feiten van meningen te onderscheiden. 

2. De persoonlijkheid van de verkoper 
Verkopen kun je maar tot op zekere hoogte leren; een bepaalde persoonlijke aanleg is vereist. Een goede persoonlijkheidsstructuur voor een verkoper bevat in evenwichtige mate de elementen gevoel, wil en verstand. De verstandsfactor komt tot uiting in een eerder breed dan diep interesseveld, het snel kunnen achterhalen van de pains & gains bij de klant, een gedegen kennis van de eigen organisatie en producten en uiteraard van de concurrentie. De gevoelsfactor komt tot uiting in het snel een 'klik' hebben met een onbekende klant, te luisteren naar de wensen en behoeften en het tonen van daadwerkelijke interesse. De wilsfactor komt het best tot uiting na een nederlaag; verkopen begint als de klant "Nee" zegt en door regelmatig de commerciële vaardigheden fijn slijpen zegt de klant vaker "Ja". 

3. Zijn/haar commerciële vaardigheden: de dingen goed doen 
Commerciële vaardigheden bepaalt in sterke mate de effectiviteit van de contacten met de markt en is door de verkoper zelf direct beïnvloedbaar. Zowel voor de beginnende verkoper als voor de 'ervaren rot' is het uiterst belangrijk continu te werken aan het optimaliseren van de commerciële vaardigheden door middel van het volgen van een commerciële training. 

4. Zijn/haar werkorganisatie: de goede dingen doen 
Gesteld dat we als verkoper beschikken over een ijzersterke marketingmix die aansluit bij de markt, we beschikken over de goede persoonlijke eigenschappen en we beheersen bovendien de commerciële vaardigheden optimaal, hoe kunnen we dan nog ons verkoopsucces vergroten? Een kritisch zelfonderzoek naar de efficiency van de verkoopinspanningen kan vele mogelijkheden tot verbetering opleveren! In de commerciële trainingen van Sellingnet sturen we op een efficiënte werkorganisatie!


Commerciële training zorgen voor een logisch proces van vragen stellen en daardoor de behoefte achterhalen. Commerciële training zijn een must voor verkopers. Commerciële training zorgen voor een logisch proces van vragen stellen en daardoor de behoefte achterhalen. Commerciële training zijn een must voor verkopers.Commerciële training zorgen voor een logisch proces van vragen stellen en daardoor de behoefte achterhalen. Commerciële training zijn een must voor verkopers. Commerciële training zorgen voor een logisch proces van vragen stellen en daardoor de behoefte achterhalen. Commerciële training zijn een must voor verkopers.

commerciële training commerciële vaardigheid, trainingen voor verkopers, commerciële training commerciële vaardigheid, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, commerciële training commerciële vaardigheiden, beste commerciële training commerciële vaardigheid, excellente commerciële training commerciële vaardigheid, concrete commerciële training commerciële vaardigheid, commerciële training commerciële vaardigheid, trainingen voor verkopers, commerciële training commerciële vaardigheid, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, commerciële training commerciële vaardigheiden, beste commerciële training commerciële vaardigheid, excellente commerciële training commerciële vaardigheid, concrete commerciële training commerciële vaardigheid, commerciële training commerciële vaardigheid, trainingen voor verkopers, commerciële training commerciële vaardigheid, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, commerciële training commerciële vaardigheiden, beste commerciële training commerciële vaardigheid, excellente commerciële training commerciële vaardigheid, concrete commerciële training commerciële vaardigheidommunicatietraining, trainingen voor verkopers, commerciële training commerciële vaardigheid, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, communicatietrainingen, beste communicatietraining, excellente communicatietraining, concrete communicatietraining, communicatietraining, trainingen voor verkopers, commerciële training commerciële vaardigheid, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, communicatietrainingen, beste communicatietraining, excellente communicatietraining, concrete communicatietraining, communicatietraining, trainingen voor verkopers, commerciële training commerciële vaardigheid, een training voor verkopers, verkooptraing voor verkopers, communicatietrainingen, beste communicatietraining, excellente communicatietraining, concrete communicatietraining