Keuzehulp trainingen
Niet alle producten en diensten zijn gelijk in termen van hoe je ze verkoopt. Het aanbod kan soms complex zijn en soms kan de klantvraag complex zijn. Ook het verkopen op verschillende niveaus in een organisatie of in verschillende kanalen vereist vaak verschillende soorten verkooptechnieken. Hieronder vatten we onze 7 verkooptrainingen samen:
1. Proactive Selling® - Sturen op opdrachten
Deze training leert deelnemers hoe ze klanten kunnen overtuigen van de voordelen van hun product of dienst zodat de klant instemt met het voorstel. Bij het verkopen op deze wijze, zijn de te stellen vragen redelijk te 'programmeren' want producten of diensten worden op vergelijkbare manier door klanten gebruikt, de prijzen doorgaans zijn vastgesteld en het verkoopmateriaal gestandaardiseerd is. Voor nieuwe verkopers vereist deze manier van verkopen veel formele training (voordoen en oefenen).
2. Solution Selling® - Sturen op waardecreatie
Bij Solution Selling staat het oplossen van knelpunten bij de klant en het toevoegen van waarde aan de processen van de klant centraal. Pas als de zogenoemde pains & gains door de klant zijn bevestigd, vertaalt u deze naar de onderscheidende aspecten van uw oplossing. Bij Solution Selling voert de verkoper een strikte manier van regie over het verkoopproces. Voor nieuwe verkopers vereist deze manier van verkopen veel formele training (voordoen en oefenen).
3. Insight Selling™ - Sturen op inzichten
Met Insight Selling™ is het pijnpunt vaak onbekend of niet manifest genoeg voor de klant en helpt u de klant een probleem (opnieuw) te identificeren en aan te pakken. In het gesprek laat u de klant zien welke oplossingsrichtingen er zijn en ondersteunt u de klant bij zijn uiteindelijke keuze. U speelt de rol van coach en begeleidt de klant door het aankoopproces. Een perfect programma voor verkopers die succesvoller willen zijn in complexe of hyper competitieve verkoop-omgevingen. Deze training is uitermate geschikt voor ervaren verkopers die al eens hebben deelgenomen aan de training Proactive Selling®.
4. Key Account Management (KAM) - Sturen op partnership
Met Key Account Management krijg je essentiële kennis en vaardigheden om grote klanten te behouden en om accountgroei te bewerkstelligen. Zo leer je hoe je een strategisch accountplan maakt en hoe je de benodigde acties en activiteiten hierna met jouw accountteam uitvoert. Voor startende accountmanagers is het te adviseren om eerst de training Proactive Selling® of Solution Selling® te volgen.
5. Dealer/Channel/Retail Management - Sturen op distributie
Dealer/Channel/Retail Management is een programma voor commerciële mensen die betrokken zijn bij het ontwikkelen van een dealernetwerk, het werven en ontwikkelen van resellers en/of het opbouwen van (digitale) verkoopkanalen. Met deze training leer je het vak kennen en de elementen die van invloed zijn op het succes hiervan en ontwikkel je een effectief en winstgevend dealer/channel/retailplan. Voor starters is het te adviseren dat ze eerst de training Solution Selling® volgen.
6. Strategic Proposal Management (SPM) - Sturen op onderscheidend vermogen
In welke rol u ook werkt aan proposals, als bid- of proposalmanager, accountmanager of kennisexpert, kennis van proposalprocessen, tools en best practices zijn cruciaal voor het succes van uw voorstel. De inspirerende training is opgebouwd uit een gedegen theoretisch kader gecombineerd met relevante praktijkcases. Actueel, interactief en 'state-of-the-art'.
7. SMART Virtual Selling® - Sturen op overtuigende triggers
SMART® Virtual Selling is een nieuwe verkooptraining die het beste uit Proactive Selling®, Solution Selling® en Insight Selling™ samen brengt en gebruik maakt van de nieuwste neuroscience inzichten. Het is dé methode om zowel in de fysieke als virtuele wereld succesvol te zijn.