Strategic Proposal Management (SPM)

SPM heeft als doel het systematisch werken aan een kansrijke proposal/offerte. Effectieve en gerichte ontwikkeling van uw offertekwaliteit van 'acceptabel' naar 'overtuigend en onderscheidend' vereist echter wel de inzet van hoogwaardige tools en aantoonbare deskundigheid van het bidteam. Want wat wil uw klant nu echt? En wie neemt feitelijk de beslissing? Hoe kunt u inhoud en presentatie van uw aanbieding zo goed mogelijk laten aansluiten op de daadwerkelijke behoeften en zo de concurrentie buitenspel zetten? In deze workshop leert u verschillende RFP-analyse-methoden die u helpen de juiste boodschap naar de klant te formuleren waarmee u hem over de streep trekt!

Workshoponderwerpen 

Deze workshop is een combinatie van kennisoverdracht en hands-on; modellen en methodes worden toegelicht en met behulp van Microsoft Excel werkbladen leert u de achterliggende theorie in de praktijk te brengen. Voor voorbeelden van modellen, methodieken en technieken die in de workshop worden gebruikt, klikt u hier. Onderwerpen die in de workshop aanbod komen: 

Werkwijze 

De workshop heeft een hoog interactief karakter. De eigen ervaringen van de deelnemers staan centraal. Vanuit die praktijk wordt een vlotte vertaling gemaakt naar de theorie. De workshop bestaat uit een voortdurende afwisseling van korte presentaties van de trainer en oefeningen. 

Maatwerk 

Deze workshop wordt in-company gegeven zodat deze geheel op maat kan worden verzorgd. Ook de materialen zijn op de deelnemers afgestemd.

Resultaat workshop 

U bent na deze intensieve workshop in staat om: 

Workshopmaterialen en nazorg 

Tijdens de training kunt u syllabi, tools, huiswerkopdrachten, ed. in het Kenniscentrum van Sellingnet downloaden. Aan het eind van de training ontvangt u het Persoonlijk Veranderplan dat u samen met de trainer uitwerkt. Uw leidinggevende ontvangt het Transferplan voor een adequate transfer naar de praktijk.

Duur van de workshop 

De workshop bestaat uit een intakegesprek en afhankelijk van de opleidingsbehoefte, één tot drie workshopblokken van een dag of twee tot zes workshopblokken van een dagdeel (ochtend, middag of avond).