Customer Value Management (CVM) 

Klanten stellen vandaag de dag de allerhoogste eisen. Als ze weinig willen betalen dan kiezen ze voor de allerlaagste prijs. Als ze gemak belangrijk vinden, dan willen ze ook dat het hen echt gemakkelijk gemaakt wordt. Als ze waarde hechten aan deskundig advies dan willen ze ook maximale tijd en aandacht, en het gevoel hebben de enige klant te zijn. Als ze ons bellen accepteren ze geen nee, en 'te laat' wordt beschouwd als een teken van onvermogen van de leverancier. Welke eisen klanten ook stellen, ze stellen ze steeds hoger. In deze context moeten we ervoor zorgen dat we steeds waarde voor de klant creëren. De workshop Customer Value Management (klantwaarde) heeft als doel het systematisch werken aan méér concurrerend vermogen en een betere verkoop- en klantenfocus. Deze workshop is bedoeld voor zowel het verkoopteam als ook het customer serviceteam!

Workshoponderwerpen 

Het vertrekpunt van de workshop is een commercieel beleidsplan of strategische visie. In de workshop worden diverse modellen en methodes gebruikt. Onderwerpen die onder meer aan bod kunnen komen: 

Werkwijze 

De workshop heeft een hoog interactief karakter. De eigen ervaringen van de deelnemers staan centraal. Vanuit die praktijk wordt een vlotte vertaling gemaakt naar de theorie. De workshop bestaat uit een voortdurende afwisseling van korte presentaties van de trainer, oefeningen en rollenspelen. 

Maatwerk 

Deze workshop wordt in-company gegeven zodat deze geheel op maat kan worden verzorgd. Ook de materialen zijn op de deelnemers afgestemd.

Competenties 

In de workshop werkt u aan de volgende competenties: 

Resultaat workshop 

U en uw team zijn na deze intensieve workshop in staat om: 

Workshopmaterialen en nazorg 

Tijdens de workshop ontvangt u syllabi en tools.

Duur van de workshop 

De workshop bestaat uit een intakegesprek en afhankelijk van de opleidingsbehoefte, één tot drie workshopblokken van een dag of twee tot zes workshop-blokken van een dagdeel (ochtend, middag of avond).