SMART® Virtual Selling

Velen ervaren dat een virtueel verkoopgesprek vaak minder resultaat oplevert dan een face-to-face gesprek. Herkent u dat? We hebben onderzocht waardoor dit komt. Bij een fysieke ontmoeting krijgt u meer context rond een gesprek. Ook leest u beter het non-verbale gedrag van uw gesprekspartner. Verder bouwt u een diepere band op en krijgt u vaak meer tijd dan in een virtueel verkoopgesprek. Verder blijkt dat 90% van wat u in een virtueel verkoopgesprek presenteert, snel wordt vergeten. Waarom wordt er zoveel vergeten? Vaak, omdat te veel (complexe) informatie en beelden in een te korte tijd worden gepresenteerd. Het is dan moeilijk voor een gesprekspartner om gefocust te blijven en om alle informatie te onthouden. En dat is niet het slechtste nieuws. Het slechtste nieuws is dat het weinige dat uw gesprekspartner zich zal herinneren ook nog eens willekeurig is. Het is dus zaak dat u leert hoe u in een virtueel verkoopgesprek net zo overtuigend kunt zijn als in een fysieke ontmoeting.

SMART® Virtual Selling is een nieuwe verkoopmethode die het beste uit Proactive Selling®, Solution Selling® en Insight Selling™ samenbrengt en gebruik maakt van de nieuwste neuroscience inzichten. Het is dé verkoopmethode om zowel in de fysieke als virtuele wereld succesvol te zijn. Met neuroscience leert u hoe u willekeurige herinneringen bij uw gesprekspartner kunt voorkomen en zorgt u dat uw gesprekspartner zich herinnert wat ú wilt. Ook leert u hoe u de juiste hoeveelheid informatie kunt presenteren dat onthouden wordt en welke visuals het beste werken om uw boodschap te versterken. U leert alles over stimuli, associaties en triggers. De verkoopmethode verbindt deze drie elementen met elkaar en helpt u ze consequent te gebruiken in elk type presentatie om voldoende aandacht te krijgen en vast te houden, de kernpunten van uw presentatie te laten onthouden en de gewenste uitkomst te stimuleren.