Making the Major Sale®
We hebben er allemaal mee te maken: prijzendruk. Hoe dan toch groei realiseren? Door het salesteam verder te professionaliseren! En dat is de focus van deze workshop. Hoe manage ik een major sale? Hoe manage ik mijn sales funnel? Hoe ziet de winnende offerte eruit? Vragen als deze komen in deze workshop aan de orde en worden vanuit zowel theoretisch perspectief als de praktijk beantwoord. In de workshop ga je aan de slag met een concreet actie- en verbeterplan voor een door jou geselecteerde verkoopkans. Je zoomt in op alle relevante aspecten van deze verkoopkans zoals een analyse van de DMU en de mogelijke concurrentie. De aanpak kun je daarna herhalen op nieuwe saleskansen zodat je structureel betere resultaten zult boeken.
Workshoponderwerpen
Tijdens de workshop wisselen uitleg, interactie en praktijkoefeningen elkaar continu af. In de workshop worden de volgende onderwerpen behandeld:
hoe breng je jouw verkoopkansen in kaart (SCOTSMAN);
hoe bepaal je het krachtenveld van een DMU en hoe beïnvloed je deze effectief?
hoe schrijf de beste offerte waarmee je wint?
hoe manage je jouw salesfunnel?
Maatwerk
Deze workshop wordt in-company gegeven zodat deze geheel op maat kan worden verzorgd. Ook de materialen zijn op de deelnemers afgestemd.
Competenties
In de workshop werkt u aan de volgende competenties:
resultaatgerichtheid;
visie;
denkkracht;
overtuigingskracht.
Resultaat workshop
U bent na deze intensieve workshop in staat om méér, beter en anders te verkopen!
Workshopmaterialen en nazorg
Tijdens de training ontvangt u syllabi en verkooptools (Microsoft Excel werkbladen). Aan het eind van de workshop ontvangt u het Persoonlijk Veranderplan dat u samen met de trainer uitwerkt. Uw leidinggevende ontvangt het Transferplan voor een adequate transfer naar de praktijk.
Duur van de workshop
De workshop bestaat uit een intakegesprek en afhankelijk van de opleidingsbehoefte, één tot twee workshopblokken van een dag of twee tot vier workshopblokken van een dagdeel (ochtend, middag of avond).